Svalövs kommun söker Vik.Biträdande projektledare till BT Kemi

svalovs-kommun-logoArbetsplatsbeskrivning

Svalövs kommun – med ett strategiskt läge i Öresundsregionen – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor cirka 13.600 invånare.

Vi söker dig som brinner för efterbehandlingsprojekt och utmaningar! Här finns möjligheten att arbeta med Skånes högst prioriterade efterbehandlingsprojekt. Projektet kommer närmast arbeta med bidragsansökan och förberedelser för den kommande saneringen som med nuvarande tidplan beräknas starta i slutet av 2018/början av 2019.

Arbetsbeskrivning

Vår projektledare ska vara föräldraledig och under den tiden kommer vår biträdande projektledare arbeta som projektledare. Vi söker därför en vikarierande biträdande projektledare under motsvarande period.

Du kommer att arbeta som biträdande projektledare i projektet BT Kemi Efterbehandling, vilket innebär att du är projektledarens ”högra hand”. En hel del av arbetet sker i nära samarbete med projektledaren, men då flera delprojekt kommer att pågå samtidigt kommer du även att självständigt driva vissa delprojekt, som exempelvis upphandlingar, informationsinsatser och koordinera installation av mätutrustning. I tjänsten ingår även en del administrativt arbete. Arbetet innebär stort ansvar och många kvalificerade arbetsuppgifter, i ett högt tempo. I arbetet ingår också att vara med och fatta beslut i stort och smått.

Som biträdande projektledare är du stöd till projektledaren i alla de frågor som rör projektet. Det betyder att du ska ta ansvar för projektet och hjälpa till att driva det framåt. Du ska också vara en stor del i att fatta strategiska beslut på alla nivåer, ta initiativ och tänka ut lösningar. En stor del av arbete är att organisera olika delar av projektet är du också har en viktig roll.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår är:
– uppföljning av ekonomi och tidplan
– granskning av planer och rapporter från konsulter i projektet
– diskussioner och synpunkter på olika lösningar när det gäller alla de utredningar som pågår
– redovisning av projektet inför Styrelsen
– kontakter med Länsstyrelsen så som varande tillsynsmyndighet och finansiär
– informationsmöten med allmänheten
– möten och diskussioner med andra aktörer både inom och utanför kommunen
– prioritering och strategiska beslut
BT Kemi Efterbehandling är ett saneringsprojekt, som huvudsakligen finansieras med statliga medel. Svalövs kommun är dock huvudman och ansvarar för att driva projektet. BT Kemi-området ligger i Teckomatorp och toppar Länsstyrelsen i Skåne läns lista över prioriterade objekt. Projektet är inne på sitt fjortonde år och beräknas pågå under ytterligare cirka fem år.

Kvalifikationer

Du ska ha utbildning inom miljöområdet som t.ex. miljövetenskap, geovetenskap, geoteknik, ekosystemteknik, ekotoxikologi, geologi, hydrogeologi, miljökemi eller annan utbildning som kan anses vara likvärdig. Vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet, men välkomnar även nyutexaminerade att söka.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
– arbete inom förorenad områden
– arbete inom offentlig verksamhet
– upprättande av budget, tidplaner och ekonomiska uppföljningar
– skriva protokoll, skrivelser, rapporter och redovisningar
– undersökningar, åtgärdsutredningar och riskvärderingar
– upphandling enligt LOU
– informationsarbete i större projekt
– utbildning och/eller erfarenhet av projektledning
– erfarenhet av arbete med entreprenader
– B-körkort är önskvärt
Du ska trivas med att ha många kontakter och många uppgifter på gång samtidigt. Arbetet kräver att du är mycket självgående, kan ta stort ansvar och utföra en hel del arbete självständigt. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och ta ansvar för att föra projektet framåt. Du måste ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid att du kan uttrycka dig på ett korrekt men lättfattligt sätt både i tal och i skrift. Noggrannhet och ordningssinne är förutsättningar för ett professionellt genomförande av arbetsuppgifterna. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Observera att urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Läs mer och ansök här!

Det här inlägget postades i jobbarkiv. Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.